Fly Away
Home About Stuffs Twitter Instagram Dash

owner


" my favorite colour is money "

tagboard



Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.
Dansyasyamijeteli
Saturday 23 July 2016 • 09:53 • 0 comments




hi guys, miss me? *smirkyface* hahahhahaha so hm when is the last time aku tulis blog ekkk? before puasa izit? dunno, forget dy. okay, actually, ive been waiting for the right time nak tulis about this cause bagi aku this entry is laik extra special. like freakin damn special to me. and i guess hmmmmmm harini la kot the right time untuk tulis? lol enaff? 

its kinda abt my life in 2k16. and abt my stupid idiotic retarded squad hehe. nama gp ni actually dansyasyamijeteli and maksud dia izzzz; 

dan; danisya, which is me, yang kena conteng tu kekekeke
sya: syazana, yang nampak mata je tu.
sya: allysha, yang senyum nampak gigi tu.
mi: amirah, the one who cover her face guna tudung tu.
je: jeehan, yang tengah sekali, ada taik lalat tuuuuuu.
te: intan, the one who at the back, smile awkwardly hmmmmm asal muka kau centu
li: aliah, belah kiri atas, tudung sarung tu. 

menurut kajian aku ((some i didnt remember cause i have memory problems)), intan yang start reka nama ni. sebab time tu, aku deskmate dengan amirah kat belakang sekali. depan amirah syazana. and diaorang selalu lepak kat meja kitaorang, but that time kitaorang tak rapat lagi. diaorang lepak situ sebab, ok satu kenapa aku rasa diaorang lepak situ eh;

satu; sebab ada amirah, dia ni memang kaki bising, memang suka sakat tecer ah kekadang. hari hari pekik kat kelas.
dua; sebab ada syazana. syazana ni pulak macam ala pemes gitu yalls, pastu most classmate dia semua classmate dia gak from last year.

aku? aku loner dalam kelas. i have no friends, i swear. ada pun dah pindah klang, kelas sebelah, tak tegur dah and blabla. aku pendiam gila dalam kelas, srs aku paling diam. nak nak duduk belakang sekali, peh macam badgirl dalam cite korea tu hahahahahaha. aku jenis segan nak mampus nak tegur dengan orang, at first aku memang nervous gila bapak ah dengan orang sampai aku kena cop sombong do. aku jenis tak reti start conversation first, idek how and i hate to start first hahahaha sebab aku takut end up jadi awkward.

diaorang yang start tegur aku. tegur tegur dah aku-kau, so memang selesa ah. and every meja kena balut tau dengan kertas putih and plastic(?), idk apa benda tu but dia cover kertas putih tu la daripada koyak. ala bosan kan, nak tambah ceria sikit meja, aku conteng contengle, takde kerja kan, lifeless. aku pulak tokey marker sharpie, kau cakap je apa colour ko nak, ha aku baling, semua aku ada. peh sembang kencang siot, padahal 6 colours je, tu pun dah ada yang habis ink hahahahaha. bila aku conteng, diaorang start la conteng kat meja aku. intan la ni, start tulis kat meja aku.

And starting from situlah, kami jadi rapat day by day. aku ni jenis senyap, tak reti nak tegur sapa beramah mesra dengan orang. so diaorang la selalu ajak aku duduk sama sama, jap jap, "eh danisya, sinila duduk dengan kitaorang", that time aku rasa macam aku penting dalam life diaorang, diaorang macam perlukan aku, diaorang nak kawan dengan aku. aku ni dahla loser hahahahahaha. makin hari, makin rapat. rapat dia srs ah rapat gila ba alif ba ya.

diaorang macam funny ah, sumpah. idk nak desc cane, diaorang aduh cane ek. aku dahla jenis over setiap kali friendship so everytime if someone new datang masuk life aku, aku akan rasa diaorang penting, like diaorang are the best friends that i ever met. every single time when someone new walk into my life. kitaorang macam, idk la ya allah cane nak cakap ni? diaorang lain tau daripada orang lain aku kenal, idk why but aku rasa macam diaorang different from the others. sebab diaorang macam ada personalities masing masing au. diaorang macam sumpahla aku cakap, diaorang sebijik macam aku. diaorang macam orang yang aku tercari-cari, CEHWAH HAHAHAHAHA. idk la nak cakap cane. 

diaorang bukan macam sorang macam tu, semua orang macam tu. diaorang macam orang yang paling aku selesa sekali. diaorang macam terima aku siapa diri aku. pastu diaorang macam eventho hari hari gurau kasar, cakap melepas, kutuk kutuk, perli perli, jakgi gelak balik, and kitaorang macam takde nak terasa ke apa cause kita semua sama, we all did the same thing jugak kan, so macam pahamlah benda tu just gurau. paling penting, diaorang tak take it too serious dalam satu benda. and diaorang boleh go je semua benda. diaorang macam tak kisah. thats the best part pasal diaorang. diaorang macam my other half spiritual hahahahahahaha.

bila sorang benci someone, ha ramai ramai pun benci dia. and then kitaorang macam "aku pikir aku sorang je" "ye do, aku pun." macam lol, we were meant to be together kepe? hahahahahahahaha. pastu kitaorang ni idkla kenapa ramai tak suka kitaorang, selalu kena report kat prefect, teachers yang kitaorang ni macam too majal in class lel. tapi duh, kitaorang pun ada life gak, tak koserrrrr tak layan those stupid ppl yang tak puas hati kat kitaorang. kitaorang bising bising gak, tapi tak penah lagi tau kacau orang? how bad our words is, tak penah au kitaorang buat orang? rogol orang ke, buli orang ke, tak pernah okay? 

aku ni dahla selekeh, dah selekeh, buruk pulak tu. dah buruk, gemuk lagi, siap pakai spek pulak tu. dah tu, kasar, ganas ha. pastu over. too many negative vibes abt me hahahaahhahaaha tapi diaorang macam selalu buat aku macam puberty hits me gitttewwww HAHAHAHHAHAHAHA. aku dulu suka pakai bawal je, pastu baju mana aku rasa selesa, ha amik pakai, pastu pakai seluar track je. pakai tudung takde scarf auuu! imagine skang. pastu sejak dengan diaorang, macam they teach me laaaaa, ha cane nak jadi gitu gitu, pastu skang uhuks, gi sch dah reti dah pakai scarf. pegi jalan, dah reti dah pakai shawl, uhuks uhuks. thanks to ma fwend keke. bebal je HAHAHAHA. diaorang macam keep supporting me la.

kalau sehari tak buat lawak, tak sah. srs. and sehari aku tak tetiba gelak sebab lawak diaorang pun tak sah. ada jela kerja gila bodo bodo kitaorang buat. gelak sampai golek golek pun dah selalu dah aku buat hahahahahahaha. aku dah tatau nak tulis apa pasal korang sia. HAHAHAHAHAHHAHA 

aku tatau la, aku ni maybela, jenis pentingkan friendship. tu la kot sebab aku tak fikir pasal pakwe sangat. aku jenis takut hilang kawan eventho aku sakit, dan bila aku hilang, ill just act like nothing happen. walaupun aku sakit kaw kaw, its hurt but i have too. tapi idk how to fix friendship. aku memang loser ah. im bad at everything but diaorang macam tah. still accept me. tak kisah macam mana pangai aku. walaupun bawak malu kat diaorang, bawak saka, bawak masalah kat diaorang. diaorang still, stay dengan aku. baru 7 bulan aku dengan korang. baru 7 bulan, idk what will happen next year and aku mohon kita sekelas lagi cause aku taknak friendship kita ruin. 

tapi tula, bak kata syazana, kita kawan jangan over. sebab nanti kau besar, kau takkan fikir dah pasal kawan. kau dah penat dah time tu. time tu mesti sorang dua je tinggal. jangan bagi harapan tinggi sangat kat diri kau, sian kau kang. 

aku selalu cakap kat diri aku macam tu la, almost everyday. but, aku taknak kita terpisah just bcs of stupid class je. sebelah je pun, takyahla sombong macam kau dapat syurga bodo. 

hm. that guy dah explain everything. 

korang macam the best mate that i ever met. the craziest people that i ever kenal, and korang jela yang macam tempat aku boleh be myself. korang jela yang notice aku hahahahahaha and with u gais, confirm gua selekeh lagi hahahahahaha. not sure what will happen to me if kita tak kawan. theres must be reason why god pertemukan kita hmmmmmm. 

bila syazana datang kat aku, allysha, aliah, jeehan datang kat aku, story masalah diaorang. aku macam, awww i feel they need me. bukan busybody, nak kisah life diaorang but u know, me as a friend, kalau tak mampu nak tolong, hmmmm my shoulder are small but u can cry on them too :/. and bila kitaorang tak pay attention kat tecer, hw tak siap, kena marah, jakgi mesti sama sama, ramai ramai minta maaf kat tecer. i guess thats the cutest part hahahahhahaha. and then bila korang kawan dengan aku, buat aku ubah sikit sikit, korang macam cane ek, buat aku kenal dunia, amboi. 

banyak lagi pasal korang, tapi takkan nak cerita kan. biarlah rahsia ihiks. aku ni, setiap kali aku kawan dengan orang, tbh aku appreciate diaorang. i just dk how to tell them that i appreciate them, idk how to prove it and bila gaduh, idk how to fix it. aku pun penat weh hidup dalam kebodohan diri sendiri, hidup dalam kekeliruan pe bagai blablabla. but i gais haih tataula. korang macam support aku. and u gais make me feel like takut untuk hilang korang. pasrahnya ayat. ahahhahahahhhahahhahahaahahahahahahahahah waw 

nah, syazana, kau asyik mintak kan? nah, aku tulis. untuk korang yang terchenta. untuk mirah yang suka memekak. untuk allysha yang suka meroyan. untuk jeehan yang suka buat pangai pelik kat kelas. untuk intan yang suka palau aku hmmmm. dan, untuk aliah yang selalu gaduh dengan aku. main point aku tulis ni ada dua, satu syazana suruh. and kedua is to make aliah feel better. 

idk kau lately ni emo dengan siapa tah or maybe dengan aku. aku tak reti la cakap depan depan. tak reti la nak syahdu dengan orang depan depan. aku pun ada ego, ada malu. aku tak pandai dan aku malu. idk kau kenapa, but feel free to messange me if u ever need someone to talk to. gemuk mana pun aku, aku tetap ada untuk kau. untuk dansyasyamijeteli. 

kalau ada salah silap, aku minta maaf since kita masih di bulan raya and im still in raya mood. selamat hari raya. xoxo, lots of love from denesyeizcute :) 


0 Comments:

Post a Comment


|